Ilyen unió kell?
43
„Neked mit adott ez az Európai Unió, Józsi?” – a csepeli kisboltos erőteljesen megilletődött ezen a kérdésen. Gondolta, biztos fontos lehet, és erre van valami kipipálható válasz. Aminek hallatán végre békén hagyják a brüsszeli bürokraták valamilyen önigazolásnak szánt sokadik euró-milliós statisztikai felmérésükkel. Az unió önmagában nem értelmetlen ötlet, de ami ma van, hát… Úgy finoman szólva.
Józsi annak idején adott félrerakott valutájából, hogy sógora végre távozzon Ausztria felé, és ne kelljen kommunikálnia vele.
Az ötven márka jó üzletnek tűnt már elsőre is, mivel az említett hozzátartozó meglehetősen idegesítette. Ígérte persze, hogy cserébe hoz neki megfelelő hűtőszekrényt, szabadságot és demokráciát.
Ez úgy istenigazából nem vált be. Az összeg felülmúlta a rokon szabados moralitását.
Aztán jött Józsi egy másik kedves családtagja, aki azt jelezte, hogy létezik Európai Unió, ráadásul még csatlakozni is lehet hozzá. Ennek csak örülni lehetett, hiszen volt papír, amivel személyesen is jóvá lehetett hagyni – azt akkor szavazásnak hívták. Jó poén volt.
De erről az Európai Unióról kiderült, hogy eléggé furcsán viselkedik.
Hűtőszekrényt alapban nem adtak. A demokráciáról kiderült, hogy az egy elvont fogalom, amiről csak Brüsszelben vagy Strasbourgban lehet tudni, mit is jelent. Azonban ez sem megy egyszerűen, előtte papírozni kell hetvenhárom dokumentumot, egyenként nyolcvanezer aláírással. Ekkor tudtuk meg újra, hogy járni nem jár semmi – a szabadság meg relatív kifejezés.
Ez némileg zavart minket. Gyorsan szóltak: „Ti magyarok! Ti mit képzeltek?! Ti nem vagytok demokraták!” Rövid úton meg is küldték az ukázt, hogy huzamosan tanulmányozzunk egy előírást, ami nyilvánvalóvá teszi számunkra, mi az „ő demokráciájuk”.
Józsi csepeli boltos alapvetően egyetértett abban, hogy segítsük egymást a kontinensen. Kerületben, városban, bárhol. Legyen közösség, amely támogatja tagjait.
De az nem együttműködés, amikor az egyik csak parancsolgat, elvesz a másiktól, basáskodik, fenyeget.
A gazdasági lehetőség, amit „az együttműködés sikerének” neveznek Európa „nobilitásai”, nálunk leginkább annyi, hogy nekünk mindenből kevesebb van, egyes országokban meg több.
Józsi csepeli boltos nem kedveli, ha párszáz kilométerrel távolabbról, a Rajna vagy a Szajna mentéről akarnak neki parancsolgatni. Sógorával is finoman közölte: ne rajta keressen, ilyen-amolyan nagyon rossz ürügy kapcsán.
Nem az Európai Unió gondolata a rossz, a mostani működése egyre tűrhetetlenebb mindannyiunknak.
Fotó: Business Insider
khm
2018-06-21 @ 04:46
Most már mindegy,mert beleléptünk. Maximálisan ki kell aknázni,ameddig szét nem hullik,mint a kgst.
csakafidesz
2018-06-21 @ 12:10
Olyan gyorsan ki kell lépni amilyen gyorsan lehet. Ha összedől a ház akkor ne a fejünkre essen!
Árpád
2018-06-21 @ 18:14
Egyetértek,CSAKAFIDESSZEL.
magd@
2018-06-21 @ 07:27
János Langer a díjak, különösképpen a Békedíjak, valamit el akarnak titkolni, mondhatni szemfényvesztés.
“Sajnálja a Nobel-békedíjat odaítélő bizottság volt titkára, hogy 2009-ben az amerikai elnököt tüntették ki. Úgy véli, Barack Obama nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.”
Origo.
Ehhez nem szükséges kommentár! Obama megpróbált felnőni a díjhoz, tudjuk mi mindent bevetett ennek érdekében!
szancso
2018-06-21 @ 07:32
A Stern német heti Magazin az akkori 10 beléptetendő országról hozott le hétről hétre pár oldalas cikkeket, köztük MO-ról is és azt írták akkor, hogy 50%+1 szavazat szükséges ahoz, hogy az ország belépjen az unióba.
A szavazás utáni hétfőn hallgattam a német híreket és hallottam, hogy csak 36% körüli volt a részvétel. Na, MO. nem lép be az unióba, gondoltam. Este aztán azt hallom, hogy a magyarok is a belépés mellett döntöttek.
Jóval később tudtam meg a trükköt, az alsó határral.
Kovács János
2018-06-21 @ 08:07
A 2002-ben érvényben levő népszavazási törvény szerint, népszavazás akkor eredményes, ha a választásra jogosult több mint 8 millió választópolgár 25 százaléka ugyanolyan választ ad a feltett kérdésre.
A szavazásra jogosultak 45,62%-a vett részt a népszavazáson, népszavazáson a résztvevők döntő többsége (83,76%) a csatlakozás mellett foglalt állást.
Tehát az összes választásra jogosult állampolgár 38 százaléka szavazott igennel az uniós csatlakozásra.
tango47
2018-06-21 @ 09:31
Ez mind igaz, csak az volt a bibi, hogy a csatlakozási okmányból még nem készült magyar fordítás a szavazásig, sőt a parlament is ennek híján fogadta el nagy többséggel.
Nyilván azért, mert több nyelvben perfekt volt a magyar lakosság döntő többsége (figyelem ez irónia volt!).
atörökszultàn
2018-06-21 @ 08:08
Amig a nèmet ès francia terrorista antifa zöld rohamcsapatok diktàlnak Merkelnek , mint a pènzügyi hàttèrhatalom vègrehajtò egysègei , addig fönnmarad az anarchikus àllapot Euròpàban . A nèmet zöldeket definitìve ki kell irtani , mint a patkànyokat. Nehàny szàz anarchista tùszul ejtette Euròpàt. Kìmèletlenül le kell szàmolni velök ès vègleg el kell tàvolìtani öket a politikai èletböl. Nyugat-Euròpàban alig maradt veszèlytelen , fogyaszthatò èlelmiszer, a gyògyszerlobby bevètelei minden èvben rekordot döntenek . A zöldek ahelyett , hogy a dolgukat vègeznèk ès valòdi “zöld” programokat dolgoznànak ki , inkàbb anarchiàba taszajtjàk Euròpàt drogliberalizàciòt követelve ès moszlem nèger gyilkos hordàkkal àrasztjàk el kontinensünket. Vesszenek az anarchista zöldek!
fo in
2018-06-21 @ 08:31
A szabadság lehetőségének mámorában, amit kendő gyanánt használtak elleplezni az eredeti szándékot, még nem tudhattuk, hogy mibe taszítják a nemzetet. Pedig gyanakodhattunk volna. Nyugatról soha semmi jó nem jött felénk. Akkor sem, most sem. Elhittük, mert el akartuk hinni, hogy akik kikiáltották magukat rendszer váltó elitnek tudják mit csinálnak és a javunkat akarják. Hát igen. Tudták is, hogy mit kell csinálni és azt is, hogy kik javára. Nem a miénkre, a sajátjukra. A nemzetet kisemmizték a vagyonából. Már a ’70-es évek végén, szépen csendben kiosztották ki mit vihet, rabolhat. Mára olyan dagadtra zabálták magukat a húsunkból, vérünkből, hogy majd szét repednek. Ideje van elzavarni őket, NATO-val, EU-val együtt.
toboz
2018-06-21 @ 08:33
Ámen.
Kristóf
2018-06-21 @ 08:37
2004-ben elég fiatal gyerek voltam, de már akkor bő 6 éve büdös volt ez az egész, így nemmel szavaztam. Egy barátom szerint hülye voltam, mert ezzel én is hozzájárultam az érvényességhez. Azóta tudom, hogy semmi jelentősége: az EU addig szavaztatja az ódzkodó országok népét bármiről, legyen az belépés, istentagadó lisszaboni szerződés, stb. míg a sok próbálkozásból egyszer összejön a nekik kedvező eredmény, és onnantól kezdve azt kell szeretni.
„Nem az Európai Unió gondolata a rossz, a mostani működése egyre tűrhetetlenebb mindannyiunknak.”
Miért kellett ezt odatenni a cikk végére? Azt megértem, ha egy politikus odateszi, ők zsákban futnak a „demokrácia” hazug rendszerében. Ezt a semmitmondó klisét bármely pusztító idegen birodalomról vagy bármilyen bűnről el lehet mondani. Sőt! Ezzel a fordulattal remekül megragadható a mai világ lényege:
Nem a lopás gondolata a rossz, a mostani hatásai egyre tűrhetetlenebbek mindannyiunknak.
Mondhatni: jó a Teremtés meglopása, csak a mi zsebünkbe kerüljön a haszon. Ez az a kőkemény valóság, mely elhozza a mai mű világ teljes vesztét a következő évtizedekben. Ha nem hódolsz be a lopás szentsége előtt, akkor szembefordulsz a „gazdaság szereplőivel” a multitól a proliig.
Márpedig én akkor is többre értékelem a puszta földet, mint a rajta épülő csúcstechnológiás gyárat vagy kutatóközpontot. Többre értékelem az életet, mint a rajta élősködő élettelen hulladékot. Ne legyen kétség: a kor valamennyi válságjelensége ebből az élősködésből ered. Legyen az a súlyosan megsebzett élő rendszerek visszahatásai környezeti katasztrófákkal; demográfiai hanyatlás és burjánzás; emberi képességek silányodása; erkölcsi rohadás; a pénzhatalom népeket feláldozó éhsége; stb. És ami a legfontosabb: a kapcsolat teljes elvesztése a valósággal.
Ez a mai világ vágyott elődeiben sem volt másképp, csak akkor még volt miből „fejlődni” most viszont eljött a lopás visszafizetésének ideje.
Jó éjszakát mindenkinek!
Popacsek
2018-06-21 @ 09:06
Belénk van kódolva a változás/változtatás iránti igény (direkt nem írtam fejlődést). Önmagában a csúcstechnológiás gyárral és a kutatóközponttal nincs baj szerintem: igenis kutassanak, fejlesszék a technológiát, nem az a megoldás, ha a homokba dugjuk a fejünket, és úgy élünk változatlanul, mint ezer éve. A baj az, hogy nem tartjuk be az “élni és élni hagyni” szabályt, sem ember-természet, sem ember-ember vonatkozásában. Ahogy Te is írtad, a baj az élősködés a természeten, és más embereken.
Én eléggé pesszimista vagyok: a jelenlegi “csúcsélősködők” nem hiszem, hogy saját elhatározásukból meg fognak változni, és óriási hatalmuknál fogva nem valószínű, hogy valamely külső erő változásra kényszerítheti őket. Ennek a vége egy összeomlás lesz. Bár ne lenne igazam.
tango47
2018-06-21 @ 09:35
Madách is adott egy képet a világról, ami nem volt igazán szívderítő, ezért a végére odabiggyesztette, hogy “Ember küzdj és bízva bízzál!”
honvédő
2018-06-21 @ 09:57
A “csúcsélősködőket” illetően én sem vagyok optimista, megváltozni biztosan nem fognak. Nem csak azért, mert az emberiség javainak legalább 90 %-át birtoklók (bitrolók) a hatalmukhoz ragaszkodni fognak, hanem azért is, mert a hatalom mellé egy olyan meggyőződés is társul, hogy nekik joguk és küldetésük, hogy egy mesterséges világrendet alakítsanak ki és kényszerítsenek rá az emberiségre. Ez a világrend azonban az emberiség pusztulásához vezet.
Ezt túlélni csak az erős szervezettségű közösségeknek lehet esélyük, amelyek ma a családokon és lokális közösségeken alapuló, nemzetek és azok közös érdeken alapuló, önfenntartásra képes együttműködései. Azok az embertömegek, amelyek ilyen közösségek fenntartására nem képesek, nyomorba fognak süllyedni és pusztulásra vannak ítélve. Az EU a mai formájában hosszú távon fejlődésképtelen, sőt életképtelen ugyanúgy, mint a védelmet nyújtó, nemzeti identitáson alapuló kohéziós erőt elvesztő nyugat-európai népek is. Magyarország egyetlen esélye, ha a nemzeti kohéziót megtartja és erősíti, valamint más életképes nemzetek országaival – keleten és nyugaton egyaránt – képes együttműködéseket kialakítani és minden kapcsolatból kiveszi azt, ami a magyaroknak előnyös.
Kristóf
2018-06-21 @ 10:00
De, igazad lesz, mert más kifutás nem nagyon elképzelhető: a természettől elkülönülő világ a természetből él, miközben élet-halál harcot vív ellene. Nem kérdés, hogy melyik fog meghalni.
Az élni és élni hagyni a fentiek tükrében önmagában kevés: ez akarna lenni a környezetvédelem. Helyette ember és természet viszonyában együttműködés kell, amivel mindenki gazdagszik. Ami mindig is megvolt Magyarországon, mielőtt fokozatosan fentről irányítva felszámolták az elmúlt pár évszázadban. Az az együttműködés, amit a Nyugat nagy elődei a Közel-Keleten már 12 évezrede széttapostak.
Aztán a kutatóközpontokkal valóban nem lenne baj, ha nem a természettől lopás további lehetőségeit kutatnák, de azt teszik.
És megszakad a szívem pl. a Kecskemét alatti földekért is, melyeken óriási dobozokban vedd meg dobd el autókat gyártanak, csupa semmirekellő „extrával”. Ha vége lesz a dínom – dánomnak, mai gazdája úgy fogja otthagyni a kócerájt ahogyan van.
Kristóf
2018-06-21 @ 10:14
Még annyit, hogy az élősködő mesterséges világ gazdái nem magukat szolgálják, hanem magát a rendszert, mely vasmarokkal fogja őket. Kérdés, hogy akarjuk-e látni/megnevezni a rendszergazdát? Amíg nem sikerül, addig semmi sem változhat a fejekben. Márpedig akinél minden marad a régiben, annak a bukás után nem lesz jövője.
Madách pedig hamisan azonosította az embert a porból lett emberrel. A Teremtésben élő embert figyelmen kívül hagyta és csak a Teremtőt eláruló emberről írt. Ettől olyan „világirodalmi jelentőségű, nyugati szellemű” stb. a dráma. Gratulálok hozzá.
atörökszultàn
2018-06-21 @ 10:18
A “làthatatlan” rendszergazda a nèmet technològia , vagyis a megvalòsult Negyedik Birodalom.
Popacsek
2018-06-21 @ 11:06
Szerintem a németek – ugyanúgy, mint Európa egésze – egy náluk még nagyobb birodalom részei: egy, a pénz és a bankok uralta birodalom részei. Az ő istenük a pénz, és az általa megszerezhető hatalom. Az a pénz, ami már nem a gazdasági termelésre alapul, hanem arra, hogy a pénzből még több pénzt szerezzenek. Céljuk tehát, hogy eladósítsák a világot. Ennek eszköze lehet egy mesterségesen gerjesztett konfliktus, aminek eredményeképpen a kivérző, elszegényedő ország(ok) hitelt kénytelenek felvenni. Elméletem szerint ez a céljuk Európával is: amint a muzulmánok betelepítésének a szintje meghalad egy küszöböt, az polgárháborúhoz vezethet. A polgárháborúban megroppanó országok leértékelődött cégeit bagóért megszerzik, és természetesen adják az “újjáépítéshez” szükséges hitelt. A cél nem egy nyílt társadalom, hanem Európa megszerzése politikailag és gazdaságilag, szőröstül-bőröstül.
Kristóf
2018-06-21 @ 11:07
Nem. Én annak is a gazdájára gondolok. Aki a Soros társaságának is a gazdája, a dollár gazdája, a legfőbb természetpusztító földi hatalmak gazdája.
Popacsek
2018-06-21 @ 11:38
Egyesek úgy vélik, hogy a Rotschild család az. Mindenféle adatot találni a neten az óriási vagyonukról, ebben nem lehetünk biztosak.
Most, hogy leírtam egy nevet, szerintem nem kerültünk közelebb a megoldáshoz.
csakafidesz
2018-06-21 @ 12:21
Popacsek! A Rothschild család csak egy abból a kéttucatból amelyik a világ vagyonának nagyobbik részét bitorolja. Nos az a furcsa elit már túlnőtte magát, nem tudja mibe fektesse a vagyont. Tulajdonkép nincsen mibe, mert már mindenben befektettek ami nyereséges..
Kristóf
2018-06-21 @ 12:34
És a természet, az élet felett ki áll? A rendje kié? Bár a kongói esőerdő vagy a Csendes óceán elég nagy tényező, nem ők határozzák meg a természet rendjét.
Ahogyan a Rotschild család sem ura, csak része és valószínűleg nagy tényezője a természettől elkülönülő mesterséges világnak.
Ennek az elkülönülő világnak a mai „elbeszélésmódját” szokta hibáztatni Bogár László, mondván: nem alkalmas a valóság leírására. Ebben tökéletesen igaza van! …miközben ő is az elbeszélésmód keretei közé zárja magát.
Ezzel a tudattal még a Miatyánkot sem lehet megérteni! Pedig ha legalább azt valóságként fognánk fel, akkor közelebb kerülhetnénk egy kerek helyzetértékeléshez, és képesek lehetnénk megmaradni mindenek közepette. (A Teremtés ellenében építkezők ura ott van az Ámen előtt.)
csakafidesz
2018-06-21 @ 12:18
A “fejlődés” szóval jó lesz vigyázni! A kommunisták is mindig a “fejlődésre” hivatkoztak. Addig fejlődik a világ amig fel nem épül a kommunizmus. Van erről egy vicc:
Pártértekezleten mondja a főelvtárs:
– Gyorsan fejlődünk, hamarosan utolérjük Amerikát!
– Utána mit csinálunk?
– Felépítjük a kommunizmust!
– Ha ők már ott tartanak ahol vannak, nem fogják ők előbb felépíteni?
Hát ennyit a “fejlődésről”.
Rockenbauer Rezső
2018-06-21 @ 09:02
Az EU a legjobb dolog, ami Magyarországgal történt, az elmúlt 2000 évben. Szabadon utazhatunk, költözhetünk, tanulhatunk, kereskedhetünk a közösség országaiban, nem érvényesek többé a trianoni határok. És melleslege kapunk egy csomó fejlesztési pénzt, amivel felszámolhatjuk az elmaradottságainkat. Akinek ez nem elég jó ajánlat, az valószínűleg nem komplett.
Janos Langer
2018-06-21 @ 09:12
http://makronom.mandiner.hu/cikk/20180121_a_sztarkozgazdasz_kiszamolta_hogy_tobb_profit_megy_ki_magyarorszagrol_nyugatra_mint_amennyi_unios_tamogatas_visszajon_thomas_piketty_a_makronomnak
”Nem igaz, hogy Magyarország óriási adományokat kap az uniótól támogatások formájában. A francia professzor, Thomas Piketty most kiszámolta, hogy hazánk vált az egyik leginkább külföldi tulajdonú gazdasággá a kilencvenes évek óta. Ez az oka annak, hogy Magyarországról sokkal több profit megy külföldre, mint bármely más közép-európai országból, és annál is több, mint amennyit az ország uniós támogatásként visszakap. A sztárközgazdász a Makronómnak nyilatkozott.”
A csepeli Józsi már egyre népszerűbb lesz Európában, mert Ô a kis ember, aki megmondja a frankót
És egyre többen vannak igy! Útlevél az most megint kell és a szabad határok valamint a szabad kereskedelem hazugsága is köddé vált. Egy kereskedelmi háború kezdetét meghirdették, nesze neked Európa, ezt akartuk!
A migráns invázió hatására 2017-ben megduplázódott a terrorista merényletek száma, ezt olvashatja a Józsi a Szabad Európában, és nem örül ennek kivéve a drága Kancellár asszony!
Én nem irigykedem, de Gyurcsány és társai szépen gyarapodnak az Uniós támogatásokkal amit Junckertől kapnak azért, hogy rendszeresen feljelentik Magyarországot!
Hirtelen ezek jutottak eszembe a teljesség igénye nélkül!
Okostojás kovácsok ezt kaptuk az Uniótól!!
honvédő
2018-06-21 @ 09:23
Ki volt ez találva. A posztkommunista elit a globalista liberális elittel összefogva végrehajtotta a rendszerváltásnak hatalomátmentést és az azt követő “privatizáció” nevű szabadrablást, amivel ellopták, kiárusították a felhalmozott nemzeti vagyon jelentős részét, tönkretették az iparunkat és mezőgazdaságunkat, miközben nyakig el is adósították az országot. A gyenge, kiszolgáltatott Magyarország csatlakozott az EU-hoz. A csatlakozást szintén a posztkomcsi-liberális banda hajtotta végre, mindenben kiszolgálva az új “gazdák” érdekeit, akik cserébe támogatták a hatalmon maradásukat. Ez nem volt más, mint gazdasági gyarmatosítás, amit aztán a teljes politikai hatalom átvétellel is megpróbálnak megkoronázni a nemzeti szuverenitás fokozatos csorbításával, ami a terveik szerint végül az Európai Egyesült Államok provinciális tagállamává degradálná a több, mint ezer éves államisággal rendelkező hazánkat. Ennek a folyamatnak a része lett volna a migráció, aminek fő célja a nemzeti indentitásból táplálkozó nemzeti ellenállás megtörése, a magyar nép beolvasztása egy kevert, multikulturális, saját identitás nélküli európai masszába. Ennek a tervnek tett keresztbe az utolsó pillanatban Orbán Viktor, aki maga mögé tudta állítani a magyar nép felelősen gondolkodó részét és a felélesztett V4 együttműködést is és nyíltan szembe mert menni az EU-val. A bátor példa a jelek szerint ragadós, az utolsó előtti pillanatban megindult valami az elveszejtésre ítélt Európában. Az EU mint gazdasági együttműködés eredeti gondolata nem rossz, oda kell visszatérni, de a szuverenitásunkból egy jottánit sem szabad engedni, sőt vissza kell szerezni, amit az EU elvett.
Kristóf
2018-06-21 @ 11:04
Orbán Viktor vagy megérti a közelgő változást is, vagy marad a régi világ utolsó miniszterelnöke.
Nagyon örülnék az előbbinek. Ha a Fidesz partner lenne, és legalább eltörölné a büntethetőségét a tájban élő, természettel együttműködő gazdálkodásnak. Ha megadná az esélyt a népnek az együttműködésre a természettel, hogy a közelgő vihar ne söpörje le a földről. Mert az a néppel együtt lesöpri az országot is. Gondolok itt a természet elleni harc következményére, melyet PC nyelven klímaváltozásnak neveznek.
Amíg az agrárminisztere nem életet, hanem Eurókat vár a földből; amíg tározókban és ivóvizes PET-palackokban kívánja látni a vizet és nem a tájban; addig sajnos nem így van. Addig marad a távolodás a valóságtól, csók ide vagy oda marad a demográfiai hanyatlás, és marad a táj és magunk pusztítása és mérgezése is. Az iparosított mezőgazdaság várható csődjével pedig bukik majd az ország. Ne így legyen!
csakafidesz
2018-06-21 @ 12:27
Figyelj Buta Kristóf! Van egy gazda. Körülötte minden telken permeteznek. Ő megteheti, hogy ne permetezzen. Ellenben mindenhol elpusztulnak a méhek a permettől. Nos nála sem lesznek beporozva a virágok.. Valahogy egy pici ország szempontjából a klimaváltozás adottság, nem tud tenni ellene.
Kristóf
2018-06-21 @ 13:42
Na ide figyelj! Attól még hogy a te fejedben a művilág ócska fűrészporából van a tudás, én nem leszek buta. Ha nem fogsz fel valamit, akkor ne gyalázz.
Az „éghajlatváltozás” nem más, mint az állandó arcukat mutató természeti rendszerek külső mesterséges szétverése. Melyek ezután félholtan igen változékony arcot mutatnak. Ezt egy helyben jól működő élőhely embere túléli, míg egy halott táj üzemi gazdálkodója nem. Ennyi.
(A növényvédelemről megjegyzendő, hogy ha megbetegített vagy korccsá nemesített növényeket tartnuk drogokon, nem az hozza meg az egészségüket. Ahogy a miénket sem.)
–o–
Magyarországon az „éghajlatváltozás” bőven a globális hatások megjelenése előtt kezdődött. A török kiűzése óta mesterségesen tönkretették az ország vizeit. Először a Habsburgok a fokok eltömésével büdös mocsárrá változtatták az övzátonyok mögötti hal fialtató, legelő, erdő, erdőkert gyümölcsös, nád és gyékénytermő stb. területeket. Majd a tófenekeket felszántották és házakat építettek beléjük, melyekre rászabadították az árvizeket. Végül az összes mély területről óriási munkával vezetik el az életadó (bel)vizet, amivel sikerült lecsökkenteniük a csapadékot is, sikerült légköri aszályos félsivataggá alakítani az ország közepét, és sikerült felszámolniuk a száz éve még bőséges megélhetést biztosító élőhelyeket. Ez nagyon kis költséggel simán visszafordítható!
Ha ma azt akarod, hogy megmaradjon a földeden a télvégi víz április májusig, hogy a nagy büdös poros semmi helyett bőséges takarmány legyen a kaszálódon, akkor elzárod a megfelelő vízelvezető árkot. Erre kijön a hatóság, és lecsuknak közveszély okozásért. Aki a bőrén érzi a bajt az változtatna, csak nem teheti. Vagy hagyja őket békén cselekedni az ország vezetése, vagy belebukik az egész ország. Mert pár rossz év után eljön a pillanat, amikor a méreggel permetezős szomszédoknak nem lesz pénze sem vegyszerre, sem gázolajra, sem öntözésre, sem import takarmányra, sem semmire hitelből sem. Akkor majd erőlködik az állam, hogy segítsen azon pár millió emberen, akiket ez legalább közvetve erősen érint. Majd állandósul az „éghajlati helyzet”. Akkor majd biztosan megpróbálnak szuper technológiákat importálni az évezredekkel ezelőtt sivataggá pusztított baráti Izraelből. Az állam gazdasága pedig majd szépen beleroppan a további természet elleni harcra fordított segítésbe: mert nem lesz növekedés, de hiány lesz bőven. Az ellenség és helyi csapata, akiken Bayer Zsolt csak hátradőlve kávét kérve kuncog, akkor majd átharapja a torkunkat. Akkor persze a méreggel permetezős szomszédok nagyobb része is elmenekül ahová tud, a maradék meg majd segít magán. És az Isten is megsegíti.
Vagy működni fog az együttműködés a természettel, vagy tragédiára és az állam megroppanására készülhetünk. Egyelőre az ipari mezőgazdaságot nyomatják, fejjel a falnak. Éljenek az Eurók, pusztuljon az élet.
csakafidesz
2018-06-21 @ 23:25
Figyelj haver! A belvíz is óriási károkat okoz, de ne menjünk bele. Tessedik Sámuel védősávokat javasolt akácosokból és öntözőcsatornákat.
Viszont a mai világunkat meghatározza a Monsato, ráadásul évente meg kell venni a GMO magokat, mert a növény nem szaporodik. Érted? Kiöltük belőle a valós életet. A rovarok olyan mérgeket kapnak, hogy az énekesmadarak exponenciális sebességgel halnak ki. De ez nemzetközi jelenség, nem tudunk mit kezdeni. A Monsato egymaga zsebből többet letesz az asztalra, mint az egész magyar költségvetés.
Kristóf
2018-06-24 @ 16:29
Buta? Haver? Mit képzelsz te magadról?
Amíg nem volt szántó mélyfekvésű területen, addig nem volt belvízkár. Ami így is több nagyságrenddel kisebb, mint az aszálykár. Az öntözés is idegen az élő rendszerekről: ödémák előállítása egy kiszárított halott testén. Az öntözés volt a természettől idegen Közel-Kelet sivataggá pusztításának utolsó lépése.
–0–
A te művilágod valóságában meghatározó pl. a Monsanto. Amikor a következő pár évtizedben majd a természet határozza meg a művilág létét, akkor a valóságát is lesöpri majd a tőle elszakadni képtelen emberekkel együtt.
gyozo2018
2018-06-21 @ 09:55
Az Európai Unió gondolata is rossz.
Ugyanis ott kezdődött, hogy miután a 70-es évektől leraboltak minket a “Fekete Jánosok” és társaik, a 90-es évektől elprivatIZÉLték a maradékot a nyugat-európai multik és nem multik is.
Ez volt az alap. Aztán jött a “leépítmény”:
-az elprivatizélt gyárak és vállalatok felszámolása, továbbadása, mert csak a piacunk kellet;
– a gyümölcsfáink kivágása, a paprikaföldjeink letarolása, a jellegzetes, őshonos növények kiirtatása (még a növény génbankukra is rá akartak tenyerelni); több száz szürkemarha gulya kilopása az országból;
-jellegzetesen magyar termékek gyártási jogának ellopása; stb.
-a termőföldjeink zsebszerződéssel ellopása;
Na, miután mindez megtörtént, akkor könnyített szavazással (nem számított a részvételi arány, elég volt az állítólagos többség) beléphettünk…..
“Mint aki halkan belelépett,
És jönnek távol, ferde illatok (…)
Mint aki halkan belelépett
Valamibe… s most tüszköl s fintorog
Mint trombiták és roppant trombonok
S a holdvilágnál szédelegve ferdül
Nehéz boroktól és aranyló sertül(…)”
És aztán jött a kijózanodás: másodrangú, pórázon, pofa be, meghunyászkodni…
És azért ez ma sincs másképp: gyarmat vagyunk.
Amúgy már a 70-es évek elejétől fillérekért dolgoztunk be a német és osztrák és más multiknak: A Vörös Október Ruhagyár -VOR, a Május 1 Ruhagyár például. Kilopták a találmányainkat, és mint “nyugati találmányt” hozták vissza, miközben jól megszedték magukat magyar kutatók bőrén: almaszappan pl.
A Páneurópai Mozgalom dolgozott az EU bővítésén, népszerűsítésén, melynek célja az Európai Egyesült Államok.
Az egyik “nagykövete” Habsburg Ottó szabadkőműves volt. Ugyanebben utaznak a Jezsuiták (lásd Ferenc pápa), akikről a Deák páhol nagymestere már 1914-ben mint szoros szövetségesről tett említést.
Kristóf
2018-06-21 @ 11:09
Szinte hibátlan! Csak nem ott kezdődött az egész.
gyozo2018
2018-06-21 @ 11:38
Jó. Persze. Kalerginél… Evidens.
gyozo2018
2018-06-21 @ 11:51
http://mek.oszk.hu/17500/17578/17578.pdf
Már ekkor kész volt a terv.
Amúgy “bevándorló célország” vagyunk, csak nem az araboké, afrikaiaké. Ezt nem is titkolják, annyira nyilvánvaló.
Klárika
2018-06-21 @ 15:26
Ezt nem lehet fölülírni.
Egyébként:
Elgondolkodtató hozzászólások egész sora következik egymásután, köszönöm. Van amit tudtam, máshol elöjött az összefüggés, szempontok sokasága egyszerre, egymást kiegészítöen. Parádé, csak egy kicsit szomorú. Az is igaz, hogy még nincs egészen vége, ..
Kristóf
2018-06-21 @ 15:33
A leírásod szép kerek.
Nem tudom, hogy van-e jelenősége, hogy az ide vezető folyamatban melyik terv mikor pattant ki valaki fejéből. Sokkal érdekesebbek azok a kezdő lépések melyekkel Magyarországot is erre az „európai” útra kezdték terelni bő 1000 éve. És az okok.
A történések időzítésére a hatalmasoknak nincsen ráhatásuk. Pl. a világgazdaság 2008-ra sodródott oda, hogy ha nem pancsolnak bele, akkor hiány keletkezik alapvető javakból, mindenekelőtt kőolajból. Pl. a bevándoroltatás felskálázásának pillanata pedig 2015-re ért meg. Ami az ő hatalmukkal történik, annak az idejére sincsen ráhatásuk.
Baka Sára
2018-06-21 @ 10:08
Európai Unió nélkül Albánia szintű ország lennénk. Akik kockáztatják a tagságunkat, nem az ország érdekeit szolgálják.
hazai koma
2018-06-21 @ 14:14
Nem kő unijó a magyaroknak! Mink csak Orbán Viktortot akargyuk, de azt naggyon! Éjjen a Felcsút efcé!
Klárika
2018-06-21 @ 14:59
csakafidesz
2018-06-21 @ 12:21
“Tulajdonkép nincsen mibe, mert már mindenben befektettek ami nyereséges.. ”
Maradt a fedezék nélküli pénz általi eladósítás. Ebböl a kamatot is alig lehet kifizetni, a mindenek adóssága egyre csak nö.
Kereskednek. Mondhatni, emberkereskedelem.
Az alsóbb szinteken csaknem kiüti az ember szemét. Európát eladják a lerontott közelkeletieknek, afrikaiaknak, azok eladják magukat a csempészeknek, a NGO-k eladják magukat….
csakafidesz
2018-06-21 @ 23:31
Klárika!
Durva lesz amit leírok, de igaz. A pénzelit tagjai annak örülnének, ha az emberiség fele nagyon gyorsan kihalna, mert 7 milliárd sok a bolygónak, de még 3 milliárd is megterhelő. Ezért vannak mesterséges vírusok, a pluripotens fehérjéken alapuló emberre is veszélyes állatinfluenzák, az AIDS, mert az is szintetitkus vírus és a sokféle egyéb manöver, hogy mielőbb kihaljon az emberek fele.
Klárika
2018-06-22 @ 18:08
Hiszem amit mondasz.
A társadalmakkali kísérletezés lett a legizgalmasabb hobby
Egyesek a “tudományukat” a túlnépesedés ellen vetik be.
Egyidöben mások egyében sem törik a tudományos fejüket mint az életkor meghosszabbításán. A veszélyeztetett, vagy már beteg embriók megtartásának is külön lovagrendje alakult; a terhességmegszakításnak etikai jelentösége mellett ott van még a politikai, demográfiai vetülete is. Mind pártok általi gyözelemre vivendö foglalkozások.
Akkor mégsem vetközött ki magából teljesen a Homo sapiens.
Müveli az ellentmondásost, közben le is tilt ezt meg azt, igazán nem panaszkodhatunk a szabadságok tombolása hiányáért!
Nem is hazudtoljuk meg önmagunkat, hiszen minden kell és mindenböl mind több: sok ember, sok élelem, sok természet és sok lakás is, sok energia, sok tiszta levegö, mind több libsi, de egy kevés konzervativ is, valakinek mégiscsak müködtetnie kell a bótot.
Ez csak post scriptum, nem több: ha Csepeli Józsi boltoshoz betévedne Aristo és meg tudnának egyezni a rokokó kacagány mibenlétében, az nagy segítség lehetne az ilyen tévelygöknek mint én is vagyok.
Klárika
2018-06-22 @ 20:20
János Kovács fb.
“Tudja mielőtt elkezd migránsozni, nem árt megismerni az alapfogalmakat. ”
Jó ember ebben ugyan igaza van, csak abban nem, hogy ezeket idöközben ne ismerné mindenki.
Remélem, nem felejtette el, hogy 2015-ben az önkényes, a minden törvénynek ellentmondó határmegnyitás után, neoballibsi ideológiai érdekké vált ezen alapfogalmakból lecsót fözni.
Magyarul: mindezen három fogalomról és a hozzájuk tartozó jogi
helyzetröl senki nem akart tudni.
Másképp hogyan mondhatták volna, hogy a beáramlók mind háborús menekültek, ami úgye már akkor szemfényvesztés volt: hosszú ideig sem az érdekelt kormányok, sem a vezetö médiájuk nem használt más megnevezést mint a háborús menekültet. Olyanok tényleg voltak, DE háborús menekült családok voltak ugyebár a km hosszúságú, csakis férfiakból álló, behatoló tömegek is? Néha egy-két asszony is közöttük, és több apátlan, anyátlan gyerek.
Egy idö után belátta ezt a hivatalosság és áttért az általánosan használandó! migráns megnevezésre.
A hülye polgárnak ez sem tetszett, emiatt a mai hivatalos uniós, még inkább az ENSZ által pártolt hivatalos megnevezése akárkinek, aki valahova máshova akar menni: az a bevándorló. Azt támogatni kell. Punktum.
Az persze a main streamet ma sem izgatja, ha az a bevándorló valamilyen autóban lapulva, Jan.1-én születetten, magát kiskorúnak vallva, magáról azonban egyebet már nem is tudni akarva, belopakodik valahova, majd ellátásért folyamodik. Ami ugyebár az ö joga mint bevándorló, háborús menekült, stb. hiszen sokat fizetett a becsempészöjének. Ha ha és he he, egyáltalán miért fordult becsempészöhöz, tengeri ladikhoz, mikor ott vannak a követségek!!!
Summa summárum, ha még mindig ez a napi szokásos történés Európa szerte, akkor nem szorul sem a kormány sem mások önre,
hogy ilyen egyoldalú és szándékos “fogalomösszemosásokat” kitisztáljon.
Egyébként és eddig még csak a magyar kormány volt az aki a felsorolt jogi kritériumokat komolyan vette és azokat alkalmazta is!!!!!!! Ez lett a legnagyobb uniós büne.
Még egyébként azért is migráncsoznak sokan, közöttük én is, mert egyedül a háborús menekülteket tartom segítségre méltóknak: öregeket, asszonyokat, gyerekes anyákat. Ezek vannak a legkevesebben és ezek nem kerülnek elosztásra. Egy 20-50 éves férfi sem lehet háborús menekült, hacsak nem bizonyítja hihetöen, hogy egyben politikai üldözés alatt áll.
Ha ezek a százezrekre menö egyedülálló férfiak nind háborús menekültek, akkor kivel háborúzik és kicsoda ott ahonnan jönnek? Erre a kérdésre felháborodnak a neoballibsik, ök tudják hogy miért.