Nevelj demokratát!
60
A hazai „demokratikus ellenzék” megállapodott az „Oktatási Minimumról”, ami igen szimpatikus idiótákat teremt majd a gyerekekből. Lexikális tudás nem lesz, a kétszerkettő végeredményének alternatív lehetőségeit preferálják. Csodás orvosok és mérnökök lesznek, csak legyen, aki túléli. Azonban kibontakozhatják kreatív elméjüket.
A Kedves Olvasó szeretné, ha hülye lenne a gyereke?
Természetesen senki sem idióta alapvetően, ahhoz először be kell lépni valamelyik „demokratikus” pártba. Másképpen nehezen megy, le kell ezt papírozni: tagdíj, gondolkodás feladása, ilyenek.
Ha ezzel megvan, akkor írassa be a lurkót egy magánóvodába! Ugyanis rendes demokrata csak gazdag családból származhat. Felvételnél hasznos, ha a gyermek bio-trendi étkeztetésre van kényszerítve, még ha nagymama paprikás krumpliját enné is inkább! A kolbász gonosz! Attól nem lesz plutokrata európai uniós a kis jószág.
A gyermeknek azt is el kell magyarázni, hogy ő kreatív értelmiség. A fizikai munka büdös. Dolog-szaga van, ezzel igen nehéz LMP társelnöknek lenni. Akár lány, akár fiú vagy. Vagy Hadházy.
Amennyiben a poronty felfogta, hogy reggelire soha ebben az életben nem kap parizeres kenyeret, mert az kirekesztő a tofuval szemben – jöhet a történelmi oktatás.
Na, az nincs! Árpád példának okáért nem jött be egykor Magyarországra. Ott ácsorgott tétován a Kárpátok lábánál, amikor Matilda-Adolf-Szivárvány elő-uniós polgár odajött és megkérdezte a honfoglalót, miért van nála kard.
Árpád próbálta elmagyarázni, hogy ez egyfajta munkaeszköz a honfoglaláshoz. Matilda-Adolf-Szivárvány ezt helytelenítette. Úgy vélte, ha Árpád komolyan gondolja a haza alapítását, vegyen fel legalább háromféle színű zoknit.
Árpád mondta, hogy ennél nagyobb baromságot életében nem hallott. Vezérünk körülbelül ekkor lett kiírva a liberális történelemkönyvből. Mert olyan nem lehetséges, hogy egységes, magyar história, hanem minden demokrata hülyeségéhez kell idomítani.
A Kedves Olvasót a libbal történelem-szemlélet további részleteivel nem terhelném. Maradjunk annyiban, hogy Mátyás király soha, semmilyen körülmények között nem vonzódott egy Holubán nevű lovaghoz, demonstrálva a világ iránti nyitottságát. Utóbbi pedig nem fordult strasbourgi bírósághoz jogsértés okán, mert úgy kivetették a nyeregből, hogy na!
Ez az a pillanat, amikor érdemes megállni!
Ha gyerekeket pénzköltő mobilkompatibilis pláza-kreténekké nevelünk, akkor felégetjük múltunkat és jövőnket is.
A tudás érték, és nem kényszer.
Ha több van belőle, az ritkán rossz.
Persze – ha megtanítják gondolkodni – hol szavaz ezekre?!
fotó: care.com
Kalamáris
2018-02-06 @ 06:52
Aztán ha a gyermek, poronty (még véletlenül sem fiú vagy lány), akinek a természet kukit adott piros pöttyös tütüben szeretne a magánoviba menni a Barbi-babájával a hóna alatt, még véletlenül sem szabad ebben megakadályozni…:)
Artur
2018-02-06 @ 07:36
Az iskoláskorúak 68 százaléka hátrányos helyzetű, angol nemzetközi liberális todományos tévécsatorna szerint, Magyarországon! Ehhez képest nem is olyan rossz a felmérőjük statisztikája, sajnos lesz ez még rosszabb, akárki lesz kormányon, ezzel az emberanyaggal kell dolgoznia. Ami van. Gáspár Győzike nem egy lángész. A mai tananyag 92 százalékban baloldali, a „pedagógusok” talán még nagyobb arányban, liberálisak és antimagyarok. Magyarul érezni s gondolkodni, ehhez magyar témák kellenek, s az iskolarendszerben, a valódiak megjelenése. Ott, ahol ingyenessé tettük a keresztény magyar állami oktatást. Ha a jövőben valamiért sérti az oly érzékeny ellenzéki országlakosokat, ha ezt kell olvasniuk tankönyveinkben, hogy „Isten lelke lebeg a táj felett”, vagy idézetek János evangéliumából, s ez zavarja őket. Az ingyenes állami oktatás mellett lehet saját soros iskoláikba menni. Mivel mindenképpen rabszolga a tanár, s ura és eltartója szabja meg, mit tanítson. Az öntudatos marxista egyet tehet, sietve távozik, a hivatalos állami iskolákból. Ha megint keresztény és magyar kormány lesz, s parlamenti többsége, a magyaroknak. Ha azonban marad, akkor kötelessége azt a tananyagot leadni, mely végre magyar lesz, s hittel teli, s igazi értékeket ad.
A Fidesz arról szólhatna, milyen lesz a jövő, mik a terveik. Érdemes elgondolkodni azon, hogy mivel ilyen arányban gyengül az átlag értelmi színvonala s képtelenek lesznek arra, amire a régebbi magyar gyermekek. Ezért a nyolc általánost 10 általánosra emelni, mindenképpen hasznos lenne. S egyben igazuk van a tanároknak, felesleges emelgetni a szenvedéseik idejét, az iskolában. Érdekes, a kötelező közmunkaórák ellen, a diákok védelmében persze nem emeltek szót, ha jól láttuk. Érettségi 20 évesen jobb, ha nyelvvizsga és a magyar irodalom s történet sarkcsillagainak ismerete is kötelező lesz hozzá. Az ingyenes állami oktatásban vissza kell hozni, a humán ismereteket, a műszaki szakokon is kötelező legyen kívülről tudni, a gondolatok a könyvtárban, vagy Kosztolányi három nagy verse, a Szeptemberi áhítat, a hajnali részegség és a Halotti beszéd, Márai Mennyből az angyala és Halotti beszéde mellett. S az ne kaphasson az ingyenes oktatási rendszerben diplomát, aki nem olvasta, Fekete Gyula, Véreim, magyar kannibálok művét. S nem tudja érvekkel védeni, támadni, s nincsen saját véleménye a hivatalos mellett, vagy ha liberális a tanára, annak véleménye ellen s mellett érvelve.. A tornaórák ott legyenek kötelezőek, ahol ehhez öltözőket s fürdőket tudnak biztosítani. S legyen állami feladat s cél, lehetőleg minden iskolának a közép s felsőoktatásban legyen saját uszodája, s valódi tere, a magas szintű egyéb testneveléshez.. Ez már terv lenne, s cél. Most a tanári kar magyar érzelmű része, nem merészel a kormány mellett hitet tenni, akkora a nyomás a sorosék liberális fölénye miatt. A mai iskolarendszer, a tanerő, a tananyag, szélsőségesen materialista, nihilista, meleg és ateista, marxista. Ezen kell azonnal változtatni, ha azt akarjuk, hogy a jövő magyar legyen és Istenhívő.
Ecsedi Imre
2018-02-06 @ 20:07
Néhány éve egy barátom elküldte a váci tanítóképző főiskola egyik oktató diasorát, mely a “Mérgező növények” címet viseli. A bemutatott növények között jónéhány fontos gyógynövény, valamint teljesen ártalmatlan növény is szerepelt. A mérgezési tünetek felsorolására különös hangsúlyt fektettek, majd minden második oldalon szerepelt a szédülés, hányinger, rosszullét, szívelégtelenségek, halál (nem pontosan idéztem, ennél sokkal több súlyos tünetet soroltak fel). Összességében ennek a tananyagnak (amit a tanítók majdan továbbadnak) az üzenete: Félj mindentől, ami zöld! Kísértetiesen hasonlít Huxley Szép, új világának hangulatára…. Szóval a butaság vagy a manipuláció ilyen formában is jelentkezik!
Alexxx
2018-02-06 @ 07:59
Régen:
– Móricka! 2×2 mennyi?
– Hááát. Az attól függ..
– Leülhetsz! Egyes.
Ma ugyanerre:
– Nagyon jó válasz volt Móricka!
Alexxx
2018-02-06 @ 08:04
“Ha gyerekeket pénzköltő mobilkompatibilis pláza-kreténekké nevelünk, akkor felégetjük múltunkat és jövőnket is.”
Régen a tévé hülyitette el a gyerekeinket, ha az okostelefon. Ha megkérdezed, hogy 5×6 mennyi akkor kinyit egy alkalmazást, mondjuk: Simple-Calculator kiegészítőt, és megnézi. Persze ez is egy megoldás, de jobb fejben tartani, mert a mobil lemerülhet..
esvány
2018-02-06 @ 10:29
Hozzá tenném, hogy ha valaki nem tanulja meg az egyszer-egyet, akkor nem fejlődik ki agyának az a része, amelyikkel az ún. memoritereket tudja elraktározni. Nem fog tudni verset, könyv részletet idézni, de egy üzletben gyorsan dönteni sem, ha az árakat kell összehasonlítania. Azonkívül lexikális tudás nélkül hogyan lesz valaki kreatív?
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 11:39
A moriter nem öncélú, hanem komplex kédszségfejlesztés. A nevében ott van, hogy: a memória fejlesztése. Nem akármilyen szöveg, hanem remekművek által fejleszti a gondolkodást; gyarapítja a szókincset; fogalomkincset; fejleszti az arányérzéket; emeli a nyelvi szintet. És ez csak néhány kiragadott készség fejlesztése az egyik módszerrel: a “házi feladat: Toldi-Előszó kívülről.”
Sorolható még: az esztétikai érzék, az erkölcsi érzék fejlesztése; az előadó készség; beszédkészség ; a tisztán, a magyar nyelv törvényeinek megfelelő artikullás; a haglejtés, a hangszínnel bánás stb. fejlesztése.
És akkor ez egyetlen kiragadott módszer számos, alapvető készség fejlesztésére. És akkor még hol vagyunk attól, hogy képesség!? Nem beszélve az olvasás megszerettetésével a lelki-szellemi gyönyörködtetés által…
Azt is elfelejtik-szándékosan-, a liberálfasiszta azsorvasztók, hogy azt mondja, adottság, készség, képesség fogalmak mit jelentenek valójában.
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 12:05
Tegyük hozzá a szövegértés, értelmezés készségének fejlesztését.
Summa summárum: cél, a művelt, gondolkodó, a saját érzelmeit, gondolatait szabatosan, választékosan, tömören, érthetően kifejezni képes tanuló.
Ez pedig ALAP készség és képesség, aminek fejlesztésétől nincs joga megfosztani senkinek a gyerekeinket.
Amiről ezek a kontár senkik szakszavakkal dobálózva vartyognak, a fő céljuk a szándékos, módszeres agysorvadztás.
Az oktatásban minden tantárgy összes készségfejlesztése összefügg, egymásra épül, egymást erősíti: ezt jelenti a sokoldalú fejlesztés.
Például: magyar néptáncos kislányt a tánc gyógyította ki a dislexiából.
Az ének-zene, főleg a Kodály-módszer számos készségen kívül ( finom hallás, ritmusérzék, kiejtés, hangszín, hanglejtés stb) a matematikai készséget is fejleszti.
Sorolhatnán, hogy a testnevelés a fizikai készségek mellett a ritmusérzéket is fejleszti. De azon túl a fegyelmet, figyelmet, pontosságot, erkölcsiséget, a közösségben együtt gondolkodást, a szolidaritást, egymás iránti felelősségérzetet…
EZT AKARJA szétverni a liberálfasiszta kommandó, és a barbár betolakodók szintjére sorvasztani a gyerekeink agyát.
A kütyük uralma ellen csak tudással és a műveltséggel tudjuk felvértezni a gyerekeinket. A kütyü ne legyen cél, hanem neknk alárendelt eszköz.
Árpád
2018-02-06 @ 14:46
Anett, Köszönet a gyönyörűen, fogalmazott gondolataiért.
esvány
2018-02-06 @ 17:01
Köszönet a kiegészítésekért! Azért a májam is jobban érzi magát, hogy sikerült valakinél egy ilyen szép, velős, tiszta gondolatsort elindítanom.
soreos györgy
2018-02-06 @ 08:43
Step 1: Destination host unreachable
Step 2: 10.0.0.254
10.100.0.254
step 3: a, Router B és Router C
b, Működnek
c, az s0/0/0 interfésznek rossz az ip címe a topológia alapján.
d, az S0/0/0-án meg kell változtatni az ip-t 10.100.100.9/30-ra.
Step 4: IGEN
Part 2 : IGEN
A routernek egyel kevesebb IP címe van mert a RouterB-t használja következő eszköznek.
JR.Blazkovitz
2018-02-06 @ 08:43
Állapodjunk meg az oktatási minimumról. A gyerekek tanuljanak meg írni olvasni számolni és minimumnak ez pont elég. Attól meg ,hogy olyan “demokraták” legyenek mint ez a végtelenül demokratikus ellenzék az Isten mentse meg ezt az országot.
KARY
2018-02-06 @ 10:15
Balosan liberális genderi Soros és milliárdos bandájának receptje ,legyen a gyermek gender ,csak ne heteroszexuális ,legyen lusta és csak jogaitt követeljen ,képzelje magát a diák jókor jó helyen ,közben a balliberális internáci sorosbandák mint Magyarországon a gyurcsánybanda szétlopják a világot….. stb..
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 12:45
A tudástól, műveltségtől akarják megfosztani, meglopni a gyerekeinket, a jövendő nemzedékeket.
Gajdos Teréz
2018-02-06 @ 17:03
Drága Anett szárnyal a lelkem,mikor Önt olvasom.Minden szavával egyetértek.És ha a tanárok nagyobb százaléka ekként gondolkodna, semmi baj nem lenne az oktatással és a gyermekeink felkészültségével.Nagyon köszönöm a megnyilvánulását!!!!
Alexxx
2018-02-06 @ 18:05
A tudás és a kultura nagyonis nemzetfüggő! A magyar kulturában nagy szerepet kap Toldi megtanulása. Az angolszász, különösen az amerikai “kultura” nem rendelkezik Arany Jánoshoz hasonló költőkkel. Egy olasz gyönyörűen el fogja szavalni Dante verssorait, mert éppen úgy, mint itt a Toldit ott Dante-t tanulják. A német Goethe-t szaval. A hülye amerikaiak semmit. Egy bárdolatlan és buta embermassza, és ha megkérdezed tőlük, hogy merre van Magyarország akkor Laosz környékén keresik a térképen.
Zsanett
2018-02-06 @ 10:28
Csernus doktor azt mondja, a mai gyermekeket úgy nevelik, hogy a szüleiket a szolgáiknak nézik, magukat pedig az Atyaúristennek.
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 11:46
Ez is csak egy bulvár általánosítás. Mondenki maga felel, hogy ilyenné neveli-e a gyerekét, vagy normálissá. Csernus nagyon rossz példa, mert szimpla bulvár celebbé züllött-vagy az is volt-, bort iszik és vizet prédikál. Abszolút az öntörvényű, stílusában bulvárproli szinten működő , a dolgok könnyebbik végét megfogó szakmai szélhámoskodó képét nyújtja magáról.
Alexxx
2018-02-06 @ 18:09
Sokat kell foglalkozni velük. Valamit meg kell kedveltetni. Az enyém az egyiptomi és más ókori emlékműveket kedveli, kicsi korában imádta a múzeumba járást. Azután jöttek az élő műsorok, Görögország, Róma. Ma is nagyon lelkes, ha ókori romokról van szó.
esvány
2018-02-06 @ 10:41
“nem még több “szakértői” véleményre van szükség, hanem egy évtizeden át tartó vitára, amelybe mindenki beleszólhat” Műszaki emberként ezt nem tartom megfelelőnek. Egy szakember véleményét leszavazhatja sok hozzá nem, vagy kevésbé értő, de attól még nem lesz jobb a helyzet. Az a véleményem, hogy az oktatás formai, tartalombéli követelményeit olyan személyeknek kell meghatározni, akik értenek az adott területhez. De főleg nem a diákoknak. Az olyan lenne, -kisarkítva- mintha a börtöntöltelék határozná meg fogva tartásának körülményeit.
Fklara
2018-02-06 @ 12:20
Azért nem mindenben van igaza!
Fklara
2018-02-06 @ 12:23
Bocsánat, Anettnek szántam a választ, csak rossz gombot nyomtam.
magd@
2018-02-06 @ 14:17
Egyetértek.
Hüpatia
2018-02-06 @ 11:14
HIHETETLEN OSTOBASÁGOKAT hordtok itt össze. Van fogalmatok a Waldorf-rendszerű iskolák nemzetközi sikereiről? Vagy a Montessori-féle rendszerről? Hogy működik egy modern pedagógiai irányzat? Milyen az?
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 12:12
Van. A “sikereiket” meg hagyjuk.
Erőszakoltan felfújt nesze semmi, fogd meg jól.
Teseti
2018-02-06 @ 12:39
Kedves Hüpatia!
Mivel csak szülő vagyok, felületesen ismerem ezen oktatási formákat!
Viszont a lekezelő hangot bizonyára Ön sem ilyen módszerek mellett tanulta!
Megjegyezném, ezek inkább művészeti irányzatú oktatásnak hatnak, mintha a reál oktatást elhanyagolnák. Liberális volta nyilván mindenkinek látszik, a magam részéről eléggé bizonytalan lennék a megítélésében. Nem bánnám, ha ezeket a „nemzetközi sikereket” megismerhetnénk tényszerűen is. Lehet, hogy máshol „a fejlett nyugati országokban” beválnak ezek a módszerek, de nálunk nem biztos. Nyilván negatív oldalaik is vannak, de Ön bölcsen erről nem nyilatkozik!
Valahogyan jobban bízom az évtizedek, évszázadok óta bejárt úton, megfelelő modernizálás mellett, megfelelő pedagógusok vezényletével folyó oktatásban, mert sajna a tapasztalat azt mutatja, a tudáshoz nincs „királyi út”, mint a kísérletező kedvű liberális lelkületű „modern pedagógusok” sikerében! Ettől Önnek még igaza lehet, ha a tények is igazolják. Ehhez szerintem több évtized statisztikai adatait kellene összevetni, az eltérő oktatási formák eredményességét illetően, ami most elég nehéznek tűnik.
Feltételezem, a pedagógusok jelentős része, a felelős szakvezetők ismerik a különböző módszereket és ennek megfelelően választanak, figyelembe véve a lehetőségeket is!
Azonban ez a ballibant „Oktatási minimum”-ként aposztrofált baromság csak az ellenzéki ostobaságot mutatja meg.
Hüpatia
2018-02-07 @ 21:08
Nyilván fali tekerős telefonja van és Ford T-modellel autókázik. Teljesen bevált, majd’ száz éves eszközök.
Kéfa
2018-02-06 @ 14:12
Én leragadtam a HIHETETLEN dihidrogén-monoxidnál (DHMO), ami színtelen, szagtalan, íztelen és sajnos halálos is lehet. Úgy hírlik a halálozások legtöbbjének oka a DHMO véletlen belélegzése az oka, bár a dihidrogén-monoxid szilárd formájával hosszabb ideig történő érintkezés is súlyos szövetkárosodást okozhat. Azt is olvastam, hogy azon személyeknél ahol függőség kialakult (DHMO-dependencia) a szer megvonása biztos halált jelent.
Ezek után talán jobb, ha áttérek inkább az indukciós hipotézis korrelációs kísérletének rejtett paramétereinek a tanulmányozására. 🙂
kivagyok!
2018-02-06 @ 14:26
Ezt a tréfát már évekkel ezelőtt előtték.
Kéfa
2018-02-06 @ 15:14
Tudom, de a komment lényege az, hogy mégiscsak van jó a hagyományos oktatásban, akár az ilyen tréfa. Az is valami.
magd@
2018-02-06 @ 14:18
És a sok negatívumról ami ezzel jár???
Pintér
2018-02-06 @ 11:32
A Bár a Thürmer családban valószínűleg kimaradt a demokrácia nevű tantárgy, a nyugati példák egyértelműen bizonyítják, igenis tanítható.
kivagyok!
2018-02-06 @ 11:36
A mai oktatásügyhöz nem értek, nem vagyok érintett, így csak a pályán kívülről kérdezősködöm. Mi a franc ez a nagy felhajtás? Mit lehet változtatni a történelmen, a fizikán, a matematikán, irodalmon stb.
Léteznek szabályok, törvényszerűségek, megkerülhetetlen történelmi, irodalmi személyiségek, amiket és akiket ismerni kell. Én még a Kádár rendszerben jártam iskolába, de ugyanazok a tanárok mellett volt olyan osztálytársam aki csillagász lett és volt olyan amelyik segédmunkás. Az egyik zseninek született és tanult, a másik gyenge képességű volt és utált tanulni. De ez nem a tanáron múlt és nem a tananyagon.
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 12:21
Különféle adottságokkal születünk, és beleszületünk egy családba. Nemcsak a műveltségit szint, hanem a szociális szint is behatárol. Számít tehát, hogy mit hozunk otthonról. Ez az alap, hogy ugyanabból a közösségből ki milyen szintet ér el. De mihez és kihez képest? Önmaga adottságaihoz képest,. ( Persze optimális esetben.)
Tehát jó szakmunkássá válni felérhet a kitűnő diplomával.
A csavar pedig, amiko a summa cum laude végzett doktor műveletlen tahó, s a mester szakmunkásnak otthon egész könyvtára van, válogatott művekkel, s órákat beszélgetsz vele az élet és az irodalom dolgairól.
kivagyok!
2018-02-06 @ 12:41
Igen, csakhogy a frusztráció ott kezdődik, amikor 2,5-ös átlaggal egyetemre akar menni a kis krapek, mert az beutaló a munka nélkül sok pénzt keresők világába. És az egyetem a fennmaradása érdekében indít is ruhatár és ebédjegy felelős szakot, na ezek a srácok járnak tüntetni, mert valószínű még ez is megterhelő számukra.
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 12:58
Egyértelmű.
A kormány pontosan ezt a “ruhatár büfé szakos” (by Czakó Gábor) és a “holtomiglan egyetemista vagyok, annyiszor utóvizsgázom, ahányszor akarok, ellébecolok az állam pénzén, s DÖK vezetőként még bele is pofázok az egyetem irányításába” nevű oktatási terroristákat akarta kiszorítani.
Egyébként erről is szól a Rékasi Zsebike és Gulyás Manci -féle csattogó fülű molypilléknek az egyik követelése: a tudatlan, mosdatlan, műveletlen kis csírák akarják a tanárokat osztályozni, pontozni. S aki nem bratyizik, nem “szív együtt”, hanem tanít, követel, azt majd ez az erőszakos, nihilista kommandó majd jól lepontozza.
És ezek a kis senkik követelik, hogy Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke leüljön velük “tárgyalni”. Kikkel és miről?!
(Normális, értelmes, sikeres emberek sorstragédiája, ha a gyerekük a selejthez, a legaljához csapódik, mert miközben érte is dolgozik, küszködik, éppen rá nem jut ideje, és mivle nem tudnak magukkal mit kezdnei, mert nem ismerhették fel önmaguk adottságait és lehetőségeit, hát elsodorja őket a politikai alvilág, s végül megadják magukat a hírnév és a munka nélkül szerzett vélt siker reményében. De ez már egy másik téma, de jó példa arra, milyen sors is várna a gyerekeinkre.)
Árpád
2018-02-06 @ 14:54
Anett, CSILLAGOS 5-ÖS NÁLAM. Köszönet, a nagyon szépen művelten megfogalmazott véleményeihez.Egy mester szakemberként élt Nyugdíjas.
Alexxx
2018-02-06 @ 18:11
Anett! Konbandita volt főállású egyetemi hallgató Párizsban 1968-ig.
magd@
2018-02-06 @ 14:23
Kihagyta a jó nevû gender szakot, Ph.D. a legmagasabb fokozat!
Alexxx
2018-02-06 @ 18:13
Erre is nevelni kell a gyereket. “Kicsi fiam ne fogd meg se jobb, se bal kézzel. Pisiljél ülve mint a lányok…”
magd@
2018-02-06 @ 14:20
A kivétel általában erôsíti a szabályt.
magd@
2018-02-06 @ 14:19
Üdvözlöm kortárs!
nem értem miért olvasok ilyeneket egyáltalán
2018-02-06 @ 11:45
Te jó istenem, Máté Té, te hülyébb vagy, mintha nem is a Fazekasba jártál volna. Az orvostudományhoz nyilván kell lexikális tudás, meg a mérnökké váláshoz, de itt arról van szó, hogy a középiskolások 90%-a SOHA nem lesz se orvos, se mérnök. Talán te is beláthatod, hogy a kétszikűek szaporodásának bemagolása és a giliszták keringése nem szerves része az alapműveltségnek, (lehet egy mérnökének sem), ami ahhoz kell, hogy a hozzád hasonló csúsztató véleménycikkeket író “szellemi munkások” alkotásait a helyén értékeljük.
Amúgy egy kolbász is lehet bio, a nagyi csirkepaprikása pedig főleg. Egyébként az sem túl logikus, hogy PONT TE ekézed azokat, akik nem fizikai munkát végeznek, TE, aki ilyen és hasonló véleménycikkek írásával keresed a kenyered. A liberális értelmiség pedig soha nem vonta kétségbe a történelem tanítás és tanulás jelentőségét, de lehet, hogy az összefüggéseknek és a társadalmi, gazdasági, politikai összefüggéseknek jelentősebb szerepe van a történelemtanításban, mint ÉVSZÁMOK MAGOLÁSÁNAK és annak, hogy tudd, hogy az Aranybulla 1222 melyik kibaszott napján lett nyilvános.
Teseti
2018-02-07 @ 11:06
Kedves akárki! Tényleg, egyáltalán minek olvas – tisztára felesleges – vannak kiváló felolvasó programok, ugyebár? Most nem minősíteném a hozzászólását, hiszen az önmagát minősíti! Mielőtt továbbmennénk – mindenhez kell lexikális tudás – ugyanis problémamegoldó gondolkodás nincs lexikális tudás nélkül! Ül az Ön elképzelt diákja a padban, nyomogatja az okos telefont, közben megvilágosodik, mert eszébe jut a rák leküzdésének megoldása. Ja, mellesleg a sejtben lezajló anyagcseréről meg fogalma sincs – hiszen az lexikális tudás! Másik mérnökünk lelkesen tervez, szoroz, oszt a kis számológépével, aztán véletlenül egyel több nullát nyom, mint kellene! Nem is veszi észre, mert a szorzótáblát nem tudja – minek, ott az okos telefon – így a nagyságrend megbecsülése is elmarad, aztán a megépült híd valamiért leomlik! Talán azért megemlíthető – az általános műveltséget, a lexikális tudás egy részét, majd a „bemagolás”során az agy ennek megfelelő fejlődését az általános és a közép-iskolákban sajátítják el a nebulók – az egyetemeken, főiskolákon nincs mód a szakmai tárgyakon kívül még mással foglalkozni, bár az egyén önképzésére persze mindenkinek lehetősége van. A bio-hoz nem értek – de mintha az olvastam volna, hogy néhány vizsgálat szerint a növényi mérgező anyagok (alkaloidák?) lényegesen magasabb értékben vannak jelen a „bio” – termékekben, mint a vegyszerezett, de azok lebomlása után fogyasztható termékekben. (érthető, mert valahogyan védekezni akar a bio is, mert a kártevők nem válogatnak a bio, meg a nem bio módon termesztett növények között is)!
Aztán az átkozott évszámok – kissé túllőtt a célon – egyrészt az Aranybulla kiadásának évét illik tudni (hónap, nap nem szerepel a követelményben), mint ahogyan a jelentős történelmi évszámokat is (amiket Ön is ismer, vagy már elfelejtett), mert különben hogyan helyezi el időben a történelmi folyamatokat – amiket egy magyarnak illik ismernie, érettségivel meg kötelező is! De igazából nem kötném iskolákhoz a hazaszeretet és az önművelődés jogát, ami hazánk (s talán a világ) legalább nagybani történelmét illeti. Ön szerint bizonyára megérti az összefüggéseket az a diák, akinek fogalma sincs – dátumilag – mondjuk a Francia forradalom kezdetéről, vagy az első világháború végéről. Talán nem is folytatnám.
Érdekes, én nem olvastam „ekézést” a cikkben – talán csak egy kissé epés, de jogos megjegyzést néhány „filozofikus” természetű liberális finnyáskodó, okoskodó magatartásával kapcsolatban. Megjegyzem, számtalan dehonesztáló megjegyzést hallani baloldalról (liberális és szoci oldalról egyaránt), ami a jobboldalra szavazó – köztük értelmiségi – embereket is érinti!
Természetesen magam egyetértek a cikkel, annak tartalmával, mert remélhetőleg az épeszű emberek még többségben vannak ebben az országban!
Ecsedi Imre
2018-02-08 @ 20:39
Osztom a véleményét, azzal a kiegészítéssel, hogy a hosszú nevű hölgynek/úrnak/egyébnek inkább írnia nem kellene, amíg nem olvasott el néhány ezer könyvet.
A biológia ismeretének a fontosságáról csak annyit, hogy ha az átlag emberek értenék azt, amit csak bemagoltak, akkor a gyorséttermek, a tartós élelmiszereket gyártók zöme, a hidrokultúrás zöldségeket termesztők, a génmanipulált élőlények előállítói és az “étrendkiegészítőkkel” szélhámoskodók rövid időn belül eltűnnének a piacról. Ugyanígy a lombikbébi-programok is befuccsolnának, mert az emberek az ivaros szaporodás lényegének ismeretében megértenék, hogy a petesejt megerőszakolásából elég nagy valószínűséggel jön létre nem teljes értékű élőlény.
A történelem ismeretének fontosságáról, azt hiszem, felesleges írnom, úgysem értené meg, amíg a javasolt könyvmennyiséget el nem olvasta.
A matematikával, fizikával, kémiával kapcsolatban csak annyit, hogy sok felsőfokú végzettségű fiatal emberrel kerülök kapcsolatba, és legtöbbjüknek elképesztő a műszaki analfabetizmusa. És ez abból fakad, hogy annak idején nem magoltatták be velük az egyszeregyet meg a Pithagorasz-tételt és a többi alapvető ismeretet.
Higgye el, Maga/Ön egy olyan propaganda áldozata, akivel elhitették, hogy a tudás, a műveltség, és általában a tradicionális értékek nem fontosak. Valakik nagyon sok pénzt áldoznak erre az agymosásra, mert eredményként kiváló rabszolgákat kapnak, akik még a feneküket sem tudják multinacionális segítség nélkül kitörölni, mert nem ismerik a lapulevelet.
Rabló Idő
2018-02-06 @ 12:48
Egyes szülők eleve azért vállalnak későn – és kevés – gyereket, hogy majd “mindent megadhassanak neki”.
Mindent? (amire szüksége van, de azon felül is mindent, ami csak érdekl)
Megadhassanak? (anélkül, hogy követelnének tőle)
Az ilyen szülők gyereke az iskolában találkozik először szigorú követelményekkel. Rájön, hogy egyesek folyamatosan többre képesek egy-egy tantárgyból, mint ő, aki rendre alulmarad a versenyben. A sorozatos kudarcoktól szabadulni akar.
A kudarc okát a tananyagban keresi (neki erre nem lesz szüksége), a tanár sem képes elterelni figyelmét a tegnapi szórakozásról, az iskolában elavultak a szemléltető eszközök, az oktatási rendszer sem engedi, hogy csak azt és csak annyit tanuljon, amit és amennyit csak akar.
A versenyben lemaradt diákok – későbbi szavazóik – kegyét próbálják elnyerni az ellenzéki pártok és a velük szimpatizáló tanárok, amikor kudarcélményeik csökkentését ígérik nekik.
A jó tanulókat miért nem kérdezi meg senki, ők ugyan mitől jók, pedig rossznak kéne lenniük, ha igazak lennének a rossz tanulók kifogásai?
Szerintem mindenki tudja a válszt, mind jártunk iskolába, jópár évig:-)
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 13:06
” az iskolában elavultak a szemléltető eszközök,”
Ez már nem áll.
” az oktatási rendszer sem engedi, hogy csak azt és csak annyit tanuljon, amit és amennyit csak akar.”
Hála Istennek, nem a diák határozza meg, hogy ezt akarom, ezt meg nem.
Az pedig nem igaz, hogy nem fejlődhet, nem szerezheti meg a többlet tudást. Mindegyik iskola biztosítja a tehetséggondozó órákat. Kötelessége, s versenyre is viszik a tanulókat.
Rabló Idő
2018-02-06 @ 19:13
Félreértetted, amivel vitába szálltál:-) A mondatom, amelyből idéztél, avval kezdődik, hogyan akar szabadulni a kudarcoktól a rossz tanuló, mi mindenben keresi a kudarc okát.
Nyelvtanóra:-)
Akkor lehetne jogos a kritikád, ha a “nem lesz szüksége…sem…sem” helyett
1. “nem lesz szüksége…nem…nem” szerkezetet használtam volna. A “sem” kapcsolja a második tagmondatot az elsőhöz, jelezvén, hogy nem független tőle;
2. “nem lesz szüksége…,ám/bár/ jóllehet a tanár sem…sem”
Gáspár Anett
2018-02-06 @ 13:11
“A jó tanulókat miért nem kérdezi meg senki, ők ugyan mitől jók, pedig rossznak kéne lenniük, ha igazak lennének a rossz tanulók kifogásai?”
Születési afdottságok, neveltetés, otthoni szociális környezet, következetes szülők, akik nem csak az iskolára hagyják a gyerekük oktatását, nevelését. Könyvtárba, múzeumokba, színházakba járatják, külön órákra.
Nos, hogy hátrányból induló gyerekeknél ezt a különbséget lefaragják, ezért vezette be a kormány, hogy az iskola KÖTELES INGYEN FELZÁRKÓZTATNI az ilyen gyerekeket.
Emiatt is van ám óbégatás, a tanítók, tanárok uszítása, mert ugye ez már nem a “leadom az óráimat, aztán viszlát” rendszer.
Rabló Idő
2018-02-06 @ 19:39
A hátrányos helyzet legtöbbször együtt jár sajátos nevelési igénnyel (SNI) és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN). Ezek felzárkóztatásához gyógypedagógiai szakember kell, ami viszont éppen a legproblémásabb körzetekben érthető okokból nincs.
Incze Katalin Irén
2018-02-06 @ 23:04
Màr 10éve nyugdíjban vagyok,testnevelés szakos.Ebből ugye nem kellett felzàrkóztatni,pedig nem àrtott volna.”Mens sana in corpore sano.”(Ezt csak úgy említettem)
Kollégáim panaszkodtak,hogy szàmtalanszor elmentek felzárkóztatàs órát tartani,1-2tanuló jelent meg,néha egy sem.A szülőket hiàba értesítették.Kikérték maguknak,hogy az ő gyerekük nem hülye,nem szorul felzàrkóztatàsra.Mondták ezt olyanok,akik az egyet két gy-vel írják.
emlékező
2018-02-06 @ 13:15
Azokban az országokban, ahol oktatják a demokráciát már általános suliban is (pl. Svédország, Norvégia, Kanada) érdekes módon működik a jogállam és aktívak, önállóak az állampolgárok. Ahol nincs demokrácia-oktatás, ott állami függőségben vagy passzivitásban él a többség.
Én
2018-02-06 @ 13:44
Bukik a globalogazdi projektje: Nem fogják tudni migránsszavazatokkal hatalomba segíteni a nemzetellenes liberálbolsevik kormányokat Európa keleti felében.
És ebben óriási szerepe van a jelenlegi magyar kormánynak és kormányfőnek. A v4-eken és Ausztrián kívül még lesznek követők – de ahhoz meg nyernünk a választást!
Én
2018-02-06 @ 13:45
kell
Árpád,
2018-02-06 @ 15:03
Én, a válaszom,mint nyugdijas.
mint nyugdijas.
2018-02-06 @ 14:58
Én, el kell menni és az x-et be kell huzni a legmegfelelőbb kormányzati erőkre.ÉN, mint nyugdijas ezt vallom.
Árpád
2018-02-06 @ 15:04
Én, el kell menni és az x-et be kell huzni a legmegfelelőbb kormányzati erőkre.ÉN, mint nyugdijas ezt vallom.
Rabló Idő
2018-02-06 @ 18:29
http://www.tanitanek.com/wp-content/uploads/2018/02/Oktat%C3%A1si-Minimum-online.pdf
Oktatási Minimum 2018
3.o. kiderül, hogy ezt Tanítanék Mozgalom és az Oktatói Hálózat kezdeményezte, és 9 párt fogadta el, kivéve persze a Fideszt és a Jobbikot, akik a szavazók 70%-át képviselik
4.o. “célja politikai oldalaktól független elképzelések megfogalmazása” – a Fidesz és a Jobbik nélkül
6.o. Az oktatási rendszer minden szintjén közös alapérték … a társas tanulás, a demokratikus működés, az autonómia, az intézményeket működtetőknek és magának a rendszernek az elszámoltathatósága – szóval nem egyéni teljesítményt mérünk, az autonómiát pedig majd mi demokratikusan ellenőrizzük
7.o. oktatáspolitika alapelvek: … társadalmasítás, ideológiai pluralizmus, … korszerűség, időszerűség …
az oktatási rendszer a legfőbb biztosítéka a …nyitott, befogadó, együttműködő, szolidáris társadalom létrejöttének … Az oktatás nem függhet pártpolitikai, hatalmi játszmáktól és ideológiáktól – hehehe, kilóg a hatalmi játszma számtalan lólába, és a magyarságtudat kor- és időszerűsítési vágya (csak a bűnös nép és a bőgatya maradjon meg)
9.o. Egységes középiskolai érettségi rendszerre és követelményekre van szükség – az SzDSz nem vész el, csak újjáalakulna
10.o. nem a kötelező óraszám terhére kell megteremteni a mindennapos testmozgás lehetőségét
11.o. Az állami iskolákban délután, választható keretek között lehet erkölcs- és hittanórákat tartani – megbukott
12.o. Csak igen kivételes esetben, külön indoklással lehet olyan igazgatót kinevezni, akit valamelyik fél nem támogat – a tantestület, a szülők, a diákok és a fenntartó közül.
13.o. Az oktatás terén minden lényeges változtatási javaslatot csak kutatásokra alapozva lehet bevezetni … létre kell hozni a kutatás intézményi hátterét – ezt az Oktatási Minimumot sem alapozta meg kutatás, csak politika
14.o. El kell törölni azokat a jogszabályokat, amelyek a nemzetiségi oktatásban és az egyházi intézményekben lehetővé teszik a [roma] szegregációt – lehetetlenítsék el mindenütt a tanórákat, terrorizálják csak társaikat és tanáraikat
15.o. Nagyszabású állami programot kell kidolgozni és megvalósítani annak érdekében, hogy a diákok aktív részesei legyenek a társadalom demokratizálódásának – ez a politikafüggetlenség?
16.o. A jelenlegi pedagógus-életpályamodellt a már elért bérek garantálása mellett ki kell vezetni a rendszerből – miért? mert csak.
17.o. A ma szakgimnáziumnak nevezett egykori szakközépiskolának a felsőfokú továbbtanulás
terén azonos esélyt nyújtó, teljes értékű érettségit kell adnia – ez is megbukott már
18.o. Fokozatosan meg kell teremteni a nem formális keretek között szerzett ismeretek, tudás és készségek formális elismertetésének feltételeit – ez szakma- és tankönyvfüggő (a nyelvvizsga pl. ilyen)
20.o.A felsőoktatás egyik kiemelt feladata a társadalmi mobilitás elősegítése és a kritikai, alkotó gondolkodás elterjesztése a társadalom egészében – és ezt miért pont az Oktatási Minimum 2018-ból kell megtudnom? Ja, a lázítás módszereit utoljára pártiskolákon oktatták, az a minimum, hogy oktassák most az egyetemek
22.o. Az állami felsőoktatás-politika feladata a működés kereteinek meghatározása az európai normák és elvárások figyelembe vételével – csak semmi különutasság ne legyen?
A közvetlen kormányzati beavatkozás érdekében létrehozott kancellári és konzisztóriumi rendszert
haladéktalanul fel kell számolni – különben fuccs a genderszakoknak és a libsi túlsúlynak
az állami intézmények jogállását az alapítványi vagy nonprofit gazdasági társasági formában való működés irányába kell elmozdítani, lehetővé téve azt, hogy saját vagyonnal rendelkezzenek (az ingatlanokat is beleértve) – állam az államban, dőlhessen a Soros-lé
23.o. Meg kell szüntetni a … diszkriminatív szabályozást (CEU) – ezt benézte a szürkeállomány, a lex CEU pont ezt célozza:-)
az intézmények egyesülése, szétválása, intézményrészek státusának megváltoztatása csak az érintettek egyetértésével történhessen – állam az államban, megint
Az állami egyetemeknek önállóan kell dönteniük a szakindításokról, illetve megszüntetésekről, a felvett hallgatók számáról … a pályázattal elérhető kutatási források elosztásáról független szakmai bizottságok döntsenek – genderszakok, állam az államban, megint
23.o. A hazai felsőoktatás minőségének és nemzetközi elismertségének javításával csökkenthető a legjobban képzett magyar fiatalok tömeges elvándorlása – csak ha az itthoni bérezés javul
25.o. ben lehetővé kell tenni, hogy a felsőoktatási intézmények a jelenleginél sokkal szabadabban alakíthassák képzési kínálatukat – genderszakok
26.o. Mindenkinek jár a … szándékainak megfelelő szintű képzés, ami képessé teszi az általa választott társadalmi szerepek betöltésére. Ez a társadalom javát szolgálja.- hogyan és miért?
27.o. A felsőoktatási intézmények egyik fontos feladata … a demokratikus közélet hagyományainak terjesztése, erősítése. Ezért különösen fontos az egyetemeken lehetőséget teremteni a társadalom problémáinak kritikus vizsgálatára, … megoldási lehetőségeinek … politikai szempontú nyílt megvitatására – ez mindig is így volt, már “csak” az a kérdés, mi az a “demokratikus közélet” és mik a “társadalom problémái”? Civilek migráns- és gendersímogatása vagy a demokratikus kormány diktatúrája? Nemzeti konzultáció vagy népességfogyás?
28.o. Az állami finanszírozás mellett a … magánszemélyektől érkező támogatás lehetőségét, valamint az egyetemek vállalkozási szabadságát is biztosítani kell – Soros pénzből migráns takarítók alkalmazása magyar helyett, vállalkozásban
29.o. olyan [infokommunikációs] oktatási módszerek tömeges elterjesztésére van szükség, amelyek … elősegítik a tanulási folyamatban résztvevők közötti együttműködést … új felsőoktatási törvényre van
szükség – ez már nem Oktatási Minimum 2018, hanem Maximum 2040! Csak a leggazdagabb országokban van erre elég pénz, és tapasztalt szakember.
Rabló Idő
2018-02-06 @ 20:10
“ha megtanítják gondolkodni – hol szavaz ezekre?!”
Az Oktatási Minimum 2018-ból fent kiemelt “oktatáspolitika alapelvek” célja éppen az, hogy megtanítsák gondolkodni a fiatalt – csak éppen nem magyar nemzetben, hanem attól “független”, demokratikus világállamban, melyben a legnagyobb elismert közösség a minden egyénnél fontosabb kisebbség.
A szép új világban az emberek többsége önmaguknak élő fogyasztók halmaza, akiket nem köt össze semmi, azon kívül, hogy a mindenkori kisebbségek (és a háttérhatalom) jólétét munkájukkal biztoítják. Ezért a többség minden tagja igyekszik a többitől különböző, eltartott kisebbséget alkotni.
Amikor elfogy a többség, a sok-sok kisebbség mindegyike nemzetállamnak fogja nevezni magát, visszajutnak a mai állapotba, és rájönnek, hogy az egész kisebbségalapú demokrácia egy nagy hülyeség volt.
Én a helyükben befognám a pofámat.
Ecsedi Imre
2018-02-06 @ 19:47
Gegő Géza – Amit Bill Gates-től idéz, nagy vonalakban lefedi a konzervatív szemléletű oktatás-nevelés értékeit, viszont igen távol áll a “Független” Diákparlament “követeléseitől”. Pedig ez a Bill igencsak kreatív gyereknek tűnik…
János Kovács: Jack Ma véleményéből hangsúlyozza a szilárd értékek iskolában történő megszerzésének fontosságát, ugyanakkor sem az Ön hozzászólásából, sem a többi hasonló szemléletű “kritikus” írásokból nem derül ki, mik is azok a szilárd értékek. Akkor talán mondja meg, mi NEM szilárd érték! Az írni-olvasni tudás, az anyanyelv alapos ismerete? Az idegen nyelvek ismerete? A hazaszeretet? A fizikai és pszichikai állóképesség? A magasabb állásúaknak a köteles tisztelet megadása? A nemzeti és az egyetemes történelem ismerete? A klasszikus irodalmi, művészeti alkotások ismerete? A természettudományi ismeretek? A Tízparancsolat? És mik lehetnek azok a még szilárdabb értékek, amikre ezek helyett oktatni-nevelni kellene a gyerekeinket? Kérem, írja le!